Inschrijven scheidsrechters 2019/2020 (1e helft)

Het definitieve wedstrijdprogramma voor het najaar 2019 is bekend. Dat betekent ook dat er weer ingeschreven kan worden op wedstrijden om te fluiten. De wedstrijden worden beschikbaar gesteld via Indeling scheidsrechters vanaf dinsdag 27 augustus om 12h (lunch tijd). Er kan worden ingetekend tot 8 september daarna worden de overige wedstrijden ingedeeld. Het definitieve fluitschema zal dan (hopelijk) 10 september bekend worden gemaakt.

Nog even de welbekende VVA-regels over het fluiten:

• Iedereen die competitie speelt (dus ook als je niet fluit) moet de online spelregeltoets maken. We vinden het als vereniging belangrijk dat iedereen de regels kent. Dit maakt het voor de scheidsrechters ook makkelijker en leuker om te fluiten. Bovendien scheelt het onnodige boetes! (vorig jaar hadden we er veel te veel)
  • Elk team fluit minimaal 6 wedstrijden per competitiehelft (dit is exclusief bekerwedstrijden).
  • 1e en 2e klasse teams schrijven in op elkaars wedstrijden, net als 3e t/m 6e klasse wedstrijden. ‘Omhoog’ inschrijven mag als je de juiste licentie hebt. Neem contact op met Edwin als je daarover twijfelt.
  • 1e en 2e klasse wedstrijden dienen gefloten te worden met minimaal VS-2/V4. Let hierop. De cursus om V4 te halen vindt 14 september plaats. Voor vragen over de opleiding tot het juiste niveau kun je terecht bij Edwin.
  • Je schrijft je in voor 6 wedstrijden en dit zijn jouw voorkeurswedstrijden; het betekent nog niet direct dat deze wedstrijden definitief door jouw team zijn gereserveerd. In totaal zal jouw team mogelijk geval 7 wedstrijden moeten fluiten, de laatste wedstrijd zal worden ingedeeld door de VVA scheidsrechtercoördinator.

Via het huidige systeem proberen we fluiten zo prettig mogelijk te maken. Helaas zal het niet altijd lukken om de wensen van iedereen in te vullen en dus vragen we enige flexibiliteit bij wisselen of ruilen van wedstrijden. We fluiten voor onze eigen vereniging en laten we het daarom elkaar zo makkelijk mogelijk maken.

Bedankt voor jullie medewerking en een sportief (fluit)seizoen toegewenst!

Comments are closed.